Starcraft jako przykład klasyki gier

Mało jest gier, o których po latach nie tylko mówiło by się z sympatią i utęsknieniem, ale też jednocześnie gier, do których zawsze warto wrócić i w które zawsze warto zagrać. Dla fanatyków strategii Starcraft jest jednak właśnie jedną z takich pozycji, prawdziwą perełką wśród setek naśladowców. Starcraft to strategia czasu rzeczywistego, a wyprodukowana została przez Blizzard Entertainment, czyli potentata rynku gier komputerowych, który w swoim dorobku ma także chociażby Diablo czy Warcrafta.

Wszystkie z tych gier okazały się hitowe. Czym Starcraft przyciągnął do siebie graczy? Przede wszystkim klimatem. Gra osadzona jest w kosmosie, a do tej pory mało było tego typu gier, które trzymałyby wysoki poziom.

Starcraft zdecydowanie odwrócił trend. Strategia ta oferowała także tryb multiplayer – w sieci mogło ze sobą walczyć nawet ośmiu graczy zaangażowanych w bitwę o dalsze losy galaktyki. Interesująca i wciągająca fabuła bardzo rzadko łączy się z grami strategicznymi, a tutaj mieliśmy wyjątek.

Dodatkową atrakcją jest oczywiście edytor map, który wydłuża rozgrywkę o kolejne dziesiątki godzin i walk na polu. Co świadczy o klasie tej serii, a także producenta – druga część gry stała się równie wielkim klasykiem, dlatego też Starcraft 2 jednym tchem wymieniany jest obok tak wybitnych kontynuacji jak sequel Mass Effect czy też druga odsłona Diablo. Często to właśnie kontynuacja świadczy o tym, jak zostanie zapamiętana pierwsza część gry, a w efekcie cała seria.